donderdag 21 mei 2009

Review: Jessicurl Rockin'Ringlets Styling Potion


Algemeen; Het is bruin en waterig en het ruikt vaag naar kokos en zwaarder naar lijnzaadgel. Oh, lijnzaadgel. De geur is wat mij betreft echt té smerig voor woorden. Of je een stel zweetsokken uit hebt gekookt. Maar ok, ok, don't judge a book by it's cover! Over lijnzaadgel maak ik ooit nog wel eens een andere update :)
De geur die ik heb is Island Fantasy en dat is dus vreemd kokos-achtig. Niet de normale cosmetische kokoslucht, maar meer echte kokos.
Als styler; Nee, je kunt dit niet op zichzelf gebruiken. Je kunt het allicht proberen en sommige mensen hebben al het geluk van de wereld, maar ik niet. Het flesje geeft aan dat je het kunt combineren met Confident Coils (een wat dikkere versie) of dat je het alleen zo gebruikt. Nah, een flinke hoeveelheid leave-in conditioner geeft meer hold.
Het flesje zegt dat het door nat haar gescrunched moet worden zodat deze "powerful curl enhancer that encourages and boosts all types of curls". Juist. Wat zei ik pas ook alweer over wondermiddelen? Ze bestaan NIET. ECHT NIET. Bij de ingrediënten leg ik uit waarom dit "wondermiddel" toch misschien wel van nut kan hebben ;)
Momenteel gebruik ik het als vervanging voor mijn leave-in, omdat ik snel overconditioned ben. Ik verspreid twee kleine poeltjes door mijn haar, kam het door met mijn vingers en top het daarna gewoon af met mijn normale gel. Met als resultaat; mooi gevormde, sterke en vooral hele zachte krullen, zonder overconditioned te raken en die een nachtje draaien en woelen in bed prima overleven.
De ingrediënten; Water, flax seeds, vegetable glycerin, jojoba oil, aloe vera powder, magnesium sulfate, diazolidinyl urea (and) iodopropynyl butylcarbamate, fragance.
flax seeds; lijnzaad of vlaszaad
vegetable glycerin; vochtigingsmiddel, trekt vocht naar je haar, waardoor het niet gaat pluizen in de loop van de dag
jojoba oil; olie van de jojoba-struik, wie had dat ooit kunnen verzinnen?
aloe vera powder; aloe vera poeder. Aloe vera heeft herstellende eigenschappen voor de huid (in geval van zonnebrand, brandwonden, littekens, etc), maar voor haar doet het niet veel meer of minder dan glycerine. Niet ieders haar reageert er even goed op.
magnesium sulfate; Sandra, wat doe je nou? SULFATEN IN JE HAAR? Heb je niet drie entries hieronder lopen verkondigen hoe slecht ze wel niet zijn??? En je gebruikt ze zelf???
Klopt helemaal. Maar probeer even de scheikundige in je op te diepen. "Sodium lauryl sulfate" klinkt anders dan "magnesium sulfate". Dat komt omdat magnesium sulfate een zout is (een verbinding tussen een metaal, het magnesium, en een niet-metaal, het sulfaat) en is en werkt dus totaal anders dan de surfactants die SLS zijn. Mag.sulfate wordt gebruikt als krulversterker. Het is en blijft een zout en sommige mensen kunnen het niet te veel of te vaak of überhaupt gebruiken, omdat ze droog en pluizig haar ervan krijgen. Wees dus zuinig en voorzichtig!
diazolidinyl urea (and) iodopropynyl butylcarbamate; conserveringsmiddelen.
Eindoordeel; Werkt wat mij betreft het beste onder je normale gel. Wees voorzichtig met de mag.sulfate; werkt het niet, dan werkt het gewoon niet. Het product is verder simpel, met fijne en verzorgende olie en een goede dosis bevochtigingsmiddel!
Het is echter een product met een "learning curve" en het is duur. Namelijk 17 euro voor een fles van bijna 250 ml. Hm. Juist. Auw.
Maar desalniettemin absoluut het proberen waard!

Verkrijgbaar op internet, sowieso via www.mariposa-import.eu , maar ook bij andere webwinkels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten