zondag 10 mei 2009

"Hoe vroeg sta jij óp, 4 uur 's nachts??!?!"

Ooooh, twee updates achter elkaar!

Ik krijg nogal eens de vraag hoelang ik nu in godsnaam met mijn haar bezig ben 's morgens en of ik er niet doodziek van word. Ja, ik kan heel goed HELE lange lappen tekst schrijven, maar geloof me, het duurt 100x langer om iets goed en duidelijk uit te leggen in tekst dan om het daadwerkelijk uit te voeren. Sterker nog, ik durf te beweren dat zodra je haar in goede conditie is, het KORTER duurt om je haar te wassen + te stylen dan dat je het zou moeten stijlen met een tang!!

Ik sta doorgaans om kwart over 6 onder de douche. Meestal spoel ik mijn haar dan alleen met water. Om half 7 stap ik uit de douche. Binnen tien minuten tot een kwartier heb ik mijn haar gescrunched, product toegevoegd en geföhnt. Om 7 uur zit ik in de auto en om 8 uur ben ik, met een beetje geluk, bij mijn klant. Tussendoor kom ik vast wel ergens een stoplicht tegen om de hardheid uit mijn krullen te kneden, want echt representatief kom je niet over met harde gelkrullen ;)
De laatste tijd wordt ik wakker met goed uitziende krullen, dus dan kneed ik alleen wat water door mijn haar en gebruik ik een beetje mousse of spraygel. Dan ben ik echt met 5 minuten klaar.

Krullen behoeven echt niet altijd uren en uren aandacht. Ja, dames met kaarsrecht haar hoeven alleen een borstel door hun haar te halen, lucky them. Maar bedenk wel hoeveel tijd en moeite het hun zal kosten om een beetje volume in hun haar te krijgen!
Sommige mensen hebben al het geluk van de wereld en die springen met perfect gekapt krullend haar hun bed uit. Die hebben geen producten nodig en kunnen rijklijk wassen met de meest verschikkelijke shampoo's... Spiegel jezelf nooit hiermee! Ieders haar is anders! Soms vraagt het wat meer aandacht en liefde en soms wat minder. Kan het niet korter of simpeler, dan kan dat gewoon echt niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten