zaterdag 27 juni 2009

Some small tips

Ai, alweer een tijdje niet gepost, sorry!

What's going on with my hair? Hm, niet echt veel. Het is geverfd, dus het is nu donkerbruin. Niet echt een zomers kleurtje, maar het was ook niet echt de bedoeling om zo donker te gaan. Het pakje zei "goudblond".....
Verder moet het nodig even bijgepunt, dus dat ga ik straks even doen.

Overigens heb ik wel iets leuks gevonden, helaas niet gekocht (morgen ga ik terug), maar Kuene heeft een gel die "mag" en waar een UV-filter in zit! Prima voor dit weer en voor geverfde krullen kopjes. Hij is wel een euro of 9 en gekleurd (geel en blauw, afhankelijk van de sterkte). Een gekleurde gel is eigenlijk een no-no, zeker als je blond bent, omdat je dat kunt zien als je veel gel gebruikt. Maar aan de andere kant, een UV-filter is ook wel heel erg belangrijk bij een zonnekracht van 7 of hoger natuurlijk, zoals nu.
Ook heeft Kuene een "wax" zonder minerale olie, parafine of petroleum of enige andere 'slechte' ingrediënten. Ok, het bevat wel polyquats, waar men nog niet duidelijk over uit is of het goed is of slecht. Hoe dan ook; kwestie van uittesten. Ook super dus! Het is de gifgroene pot. Ook weer een product met een kleurtje, maar je gebruikt van gel natuurlijk wel véél meer dan van een klein beetje wax voor een beetje glans.
Kuene koopt je bij de grote drogisterijen met een groot assortiment, kappers en kapperswinkels.

Als laatste; de Xenos heeft microfiber handdoeken in de aanbieding in een handig meeneemtasje! Microfiber is veel zachter voor je haar dan badstof. Ook onttrekt het sneller water, waardoor je minder aan je haar hoeft te zitten, wat ook weer anti-pluis werkt. Wel even in de wasmachine voordat je hem gebruikt.

5 opmerkingen:

  1. Sandra, hoe lang duurde het bij jou voor je haar helemaal gewend was? Ik heb het gevoel dat mijn haar nog best droog is bij de puntjes en dat de krul er best snel weer uitzakt. Ik doe er wasconditioner in, gel en droog het een beetje met een micorfiber handdoek en daarna gewoon. Zodra het droog is scrunch ik het. Ik doe dit trouwens pas een week of zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik gebruik trouwens eerst de palmolive, en daarna de nutri gloss.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, ik behandelde mijn haar zo vreselijk dat ik alleen al na het gebruik van een gel er 10x beter uitzag. Momenteel heb ik nog erg slechte puntjes van de dreads die ik een jaar geleden heb uitgeknipt. Niet alles kun je repareren. Na een week kun je sowieso niet zoveel zeggen, je haar en hoofdhuid is sowieso nog van slag.

    Welke gel gebruik je? Klinkt of je niet genoeg hold hebt. En gebruik je een leave-in?

    En check mijn volgende post, want goed haar met dit weer is DRA-MA-RA-MA!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb net de KCKT en de KCCC binnen gekregen, en verder heb ik de Garnier Fructis Extreme fixing gel Endurance 24h.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die garnier gel bevat PVP? Die heb ik hier volgens mij ook staan, is heel opvallend met oranje? Misschien kun je een gel proberen zonder PVP? PVP is niet slecht voor je haar, maar ik heb zulke ruzie zelf met dat spul. Blijft hard en droog, net plastic.
    Probeer L'Oreal studioline invisi'fx gel (liefst zonder de mineralen, maar die is lastig te vinden) en zie of dat helpt.
    Let op met de KCCC; dat vergt nogal wat oefening en experiment, maar als het werkt, is het geweldig spul. Waar heb je het besteld? Ik zag dat Mariposa VIER euro duurder was geworden met KCCC...

    BeantwoordenVerwijderen