donderdag 19 maart 2009

Kapper

Mag ik even zeuren en zeveren?

Ik moet naar de kapper. Om mijn uitgroei bij te laten werken. Dat doen ze hartstikke goed hoor, daar niet van. Knippen doe ik zelf wel, want mijn haar hoeft alleen maar in laagjes. Ook dat kan mijn kapper desnoods ook prima. Dat is het probleem niet.

Maar ken je dat, dat je met nat, vers geknipt haar naar jezelf zit te staren in de spiegel? Het lijkt best leuk geknipt. Je kijkt stiekem naast je en daar zit een meisje met een grove slag in haar haar. De kapper kiert enthousiast; "Eens zien of we er krullen van kunnen maken!". Ze gaat driftig aan de slag en je ziet het meisje wit worden om haar neus en haar haar groeien tot een gigantisch vogelnest.

En dan pakt je eigen kapper de wax (want krullen pluizen en met wax niet.. Wie hebben die fabeltjes verzonnen??), smeert dat royaal in je haar en dan...... pakt ze de diffuser. Je weet al helemaal wat er gaat komen want je hebt naar het meisje naast je gekeken. Ze föhnt je haar tot het 5x zo groot en luchtig is, er is geen goed gedefinieerde krul te zien en door de wax en haarlak (die ze er achteraf in doet, dan blijft het zo goed zitten, ai) valt er buiten ook niets meer aan te repareren. "Leuk zit het he!!" kiert de kapper terwijl ze alle kanten van je nieuwe vogelnestje laat zien in de spiegel. Je perst er een glimlach uit en zegt dat het leuk zit en dat je tevreden bent met hoe ze het heeft GEKNIPT.
Zuchtend pak je buiten uit het zicht van de kapper je nood-muts, nood-haarband of nood-elastiekje uit je tas en je probeert zoveel mogelijk van je coupe-ontploft te verbergen tot je thuis bent.

Dit is een oproep voor alle kappers;
-Krullenkoppen hebben al genoeg volume, en extra volume is leuk ja, maar niet als er daardoor geen krul meer overblijft!!
-Blijf. met. je. handen. uit. mijn. haar. als. je. het. föhnt. Je haalt de krullen uiteen, je creëert lucht en dus pluis.
-Stop met de wax, alsjeblieft, mijn haar moet bewegen en het liefst individueel, niet als 1 grote massa. Hetzelfde geldt voor de haarlak. Iew....
-Stop met het wapperen van de föhn over mijn hoofd heen.
-Stop met die achterlijk hete föhns! Als je je pols niet een minuut tegen de diffuser kan houden, dan is het te warm voor mijn tere haar.

Ik haat stijl haar bij mij en het is zoooo slecht voor je haar, maar zucht, alles om het coupe-ontploft te voorkomen. Dus ik laat mijn haar altijd stijlen door de kapper. Misschien moet ik de kapper vragen of ik zelf mijn haar mag drogen met haar föhn en een product naar keuze. Zou ze dat goed vinden?

Voor de dames thuis; binnenkort zal ik een update maken met video's (niet van mezelf ;)) over de beste manier van diffusen van je krullen. Hou het blog goed in de gaten! Loads more fun to come :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten