vrijdag 31 juli 2009

Review: Taliah Waajid Natural Hair & Lock Styling Lotion

In mijn zoektocht naar een goede krulcreme had ik dit spulletje gekocht bij mari-posa. Groot was mijn teleurstelling dat dit geen lotion was, maar een mousse! Wie weet waarom ze het een lotion noemen, die mag het zeggen.

Algemeen; Terwijl ik over de teleurstelling van de mousse heen was, heb ik het flesje eens gelezen. Het lijkt een product voor kroeshaar en twists/twistouts en braids/braidouts. Teleurstelling 2. Eigenwijs als ik ben heb ik het geprobeerd op droog haar. Het droogt amper als je het op droog haar gebruikt. Het ruikt wel lekker, beetje appelachtig en zoet.
Als styler; Het vergt wat geëxperimenteer, maar dan heb je ook wat. Op droog haar is het zo-zo. Het is wel beter dan een normale mousse, omdat dit spul er wel uit te scrunchen is als het ein-de-lijk eens opgedroogd is.
Op nat haar is het geweldig spul. Ik gebruik nu een schepje KCCC, daarna een pompje of 8 van de mousse en daarna nog wat gewone mousse of gel eroverheen voor de hold. De TW heeft namelijk weinig hold van zichzelf.
Het scruncht makkelijk uit, het ruikt fijn, het glanst. Ik ben een blij mens! Ik mis alleen de hold.
Ingredienten; Distilled water, silk protein, copolymer, DM Hydontain aloë extract, ground indian hemp, wheat germ, apple cave extract, herbal fragrance, MEA
copolymer:Plastic, zoals PVP en VA/VP copolymer. Alle gels en mousses hebben een ingredient zoals deze, omdat het plakt. Gel en mousse horen te plakken. Kan build-up veroorzaken.
DM Hydontain aloë extract:DM Hydontain is een conserveermiddel. Waarom het samen staat met aloë extract weet ik niet. Misschien dat het een mengsel is?
ground indian hemp:wilde katoen
MEA:methyl eicosanoic acid. Een soort vet, maar er is weinig informatie over te vinden.
Eindoordeel; Een goede mousse, met fijne resultaten zonder veel hold. Droogt niet crunchy op. Ze beloven een verkorte droogtijd en voor mij klopt dat wel. Al denk ik niet dat het door dit spul komt, maar doordat gel nou eenmaal veel vocht vasthoudt. Werkt voor mij niet op droog haar en zit bomvol met proteinen, dus heeft een grote faalkans.
Wel fijn dat het een mousse is zonder drijfgassen! Het is dan wel een druppel op de gloeiende plaat van milieuvervuiling, maar alle beetjes helpen toch?

De zoektocht naar een fijne krulcreme duurt voort. Ik ben nog steeds op zoek naar pure sheaboter, waar je geen vermogen voor hoeft te betalen. Mocht iemand weten hoe ik "vuile" sheaboter kan schonen, dan ben ik ook blij (ik heb een kilo meegenomen uit Afrika namelijk ;))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten